Kekova’daki Likya yolu yürüyüşlerimizde en güzel rotalarından birini daha yürüdük. Bugünkü programımızın yarısında Likya’nın maviliklerinde tekne turu yapıp Simena, (Kaleköy) ve Batık şehri görürken; diğer yarısında da Üçağız limanından, İstlada antik şehrine ve Kapaklı köyüne kadar yürüdük.

Üçağız Limanından Batık Şehir’e Geçiyoruz

Üçağız’dan tekneye binip, Teimussa nekropolunu izleyerek irili ufaklı adacıklar arasından Batık Şehre doğru yola çıkıyoruz. İlk olarak batık şehri göreceğiz. Bu bölgenin doğal ve tarihi mucizelerinden bir tanesi de bu Batık Şehirdir.

Burada kristal ve turkuaz sular altında kalmış harika bir şehir yatıyor. Akdeniz’in önemli ticaret rotası üzerinde olan Kekova ve çevresi denizci kavimlerin kontrol ettiği ve ziyaret ettiği önemli bir rotadır. Buradaki batık şehrin varlığı da bunu ispatlar nitelikte.

Üçağız Limanı

Teknemizin içinde buluna cam zeminden antik limanın içinde amfora kalıntıları görmek grubumuzdaki herkesi heyecanlandırıyor. Batık şehrin limanından başka, şehrin hamam kilise ve ev kalıntılarını görüp batık şehirden ayrılıyoruz. Sırada buraların en güzel yerlerinden olan Simena (Kaleköy) var.

Likya yolu yürüyüşümüzde Üçağız (Teimiusa) Karşıda görünen ada ise “Batık şehir

Batık şehirden Simena’ya (Kaleköy)

Batık şehirden Simena’ya tekne yolculuğu 10 dk. sürüyor. Yaklaştıkça Simena büyüyor ve bütün güzelliğiyle ortaya çıkıyor. Tekneden fotoğraflar çekerek kalenin önüne kadar yaklaşıyoruz. Konum için tıklayın.

Batık şehir turundan dönerken karşıda yer alan Simena Adası

Teknemiz Simena’nın önündeki tahta iskelelere bizi indiriyor. Antik taş yoldan yukarıya doğru, kalenin en uç noktasına çıkıyoruz. İnsanlar burada tarihle iç içe yaşıyorlar. Evler ahşaptan ve tek katlı, çoğu pansiyon ve restoran olarak kullanılıyor.

Simena’dan Kekova ve çevresinin harika manzarası

Evlerin çoğu mübadele döneminde burayı terk eden Rumlardan kalma. Yaklaşık 100 metre yükseklikte yer alan kalenin tepesine ulaşmak 10 dk. alıyor. Buraya ulaştığınızda harika bir manzara sizi bekliyor. Günümüzün en güzel ziyareti kuşkusuz burasıydı.

Likya yolu yürüyüşünde Kekova, Simena

Simena (Kayaköy) Kalesi’nden manzara harika

Kalenin en üst noktasından etraftaki nefes kesen manzaraları görüp bol bol fotoğraf çektik. Bu bölgeyi ancak buraya gelip etrafı gördükten sonra anlayabilirsiniz. Buraya mutlaka gelmelisiniz! Bir saat kadar Kayaköy’de oyalandıktan sonra teknemize geri dönüp Üçağız limanına doğru yola çıkıyoruz. Limana giderken teknede yüzme ve yemek molası verip öğlede sonraki yürüyüşümüz için güç topluyoruz.

Likya yolu yürüyüşleri : Simena - Batık şehir- üçağız- İstlada- Kapaklı

Bugünkü Likya yolu yürüyüşümüz (Üçağız- Kapaklı) toplam 8 km ve 3 saat sürdü

Üçağız limanında tekneden indik, üç ağızın içinden geçip kale köyün arkasından dolanan yoldan çekek yerine; oradan İstlada’ya kadar devam eden Likya yolunda yürüdük.

İstlada’ya gelmeden önce bir Ceneviz kulesi yanından geçtik. Kule buradaki geçidi kontrol etmek için yapılmış. Likya yolu üzerinde belirli noktalarda bölgenin güvenliğini sağlamak için inşa edilen böyle kuleleri bir kaç yerde daha görmüştük.

Likya yolu yürüyüşleri : Simena – Batık şehir- üçağız- İstlada- Kapaklı

Yolumuz sakin bir koyda kurulmuş bir bar ile kesişiyor: “Smugglers inn”. Bu bar sadece geceleri açık oluyor. Biz oradayken kimse yoktu. Biz, her ne kadar biz buraya yürüyerek ulaşmış olsak da bu bara deniz yoluyla ulaşmak daha kolay. Daha çok çok hippilerin ve aykırı kişilerin sosyalleştiği bar insanların yoğun olduğu yerden uzak olduğu için özellikle burada kurulmuş.

Likya yolu yürüyüşleri : Simena – Batık şehir- üçağız- İstlada- Kapaklı. Çekek yeri

Burada biraz dinlendikten sonra deniz kenarında ilerleyen rotamızda mavi ile yeşilin birleştiği çok güzel manzaralara denk geldik. Özel yatların da bulunduğu Gökkaya koyunda biraz soluklandıktan sonra yolumuza devam ettik.

Küçük bir Likya şehri “İslada” karşımıza çıkıyor

Gökkayadan 20 dk sonra bir düzlüğü yayılmış Likya mezarları teker teker karşımıza çıkıyor. Likya’nın en yaygın mezar çeşidi olan semerdam kapaklı mezarlar bunlar. Antik şehir yamaca kurulmuş. Yapıların bir çoğunun temeli ve duvarları, yarıya kadar, sağlam. Burada bir de Bizans Kilisesi var. Bizans döneminin basit taş işçiliği anlaşılmasını sağlıyor.

Likya yolu yürüyüşleri : Simena – Batık şehir- üçağız- İstlada- Kapaklı. İstlada antik Likya şehri

Küçük bir Likya şehri olan İsladayı da gördükten sonra yolumuza devam ediyoruz. 15 dk. sonra Likya yolu yürüyüşümüz kapaklı köyünde son buluyor. Aracımız buradan bizi alıyor. Bugünkü,  Üçağız – İslada – Kapaklı yürüyüşümüz yaklaşık 3 saat ve 8km sürdü.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here